Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

úterý 6. června 2017

Nástin práce s naskenovanými fotografiemi v rodokmenu.

Existuje spoustu možností jak zaznamenat kdo se na daných fotografiích nachází. Já měl zjednodušenou situaci, protože na starých fotografiích od mé babičky bylo napsáno datum, kdy k události došlo a popis o co jde (např svatba Jiřiny). A to se pak dalo dohledat podle data a podobě. Se svou rodinou chodila pravidelně každý rok a později dva roky k fotografovi na rodinnou fotografii a ještě později s rozšířenou rodinou.
Protože patřím k poslední žijící generaci jsem se rozhodnul upravit některé fotografie tak aby na nich bylo jasně poznat o koho se jedná.
Pod fotografie jsem přidal pomocí programu bílý pruh a na něm jsem napsal, kdo na fotografii je. Jak se to dělává zleva doprava a pokud jsem neznal osobu tak jsem napsal jen velké N. Pokud jsem znal datum tak jsem dopsal datum akce (svatba, narozeniny a podobně). V některých případech je složité popsat fotografii pod ní tak jsem to psal přímo na jednotlivé osoby (na světlý oděv tmavou barvou a naopak). Pokud jsem věděl, že se jedná o nějakou akci tak jsem nad fotografii napsal o co se jednalo. Samozřejmě jsem si nechal jednu čistou naskenovanou fotografii. Takto nadepsané fotografie ukládám jak do programu pro rodokmen tak do rodinné kroniky, tak do složek, kde si vedu rodinné fotografie. Toto provádím v programu, kde se dá pracovat s vrstvami (je zdarma) a jak jsem zjistil jednotlivé úpravy si také nechávám uložené v jeho formátu a vytvářím několik vrstev se jmény a popisy (dle složitosti popisu), protože se kdykoliv mohu vrátit a opravit nebo doplnit a znovu uložit např. ve formátu *.jpg.









1 komentář:

  1. Zdravím pane Hradil, tak to je výborná vychytávka. Já to zatím řešil pouze popisem pod skenovanou fotografií. Nějak mě nenapadlo to vpisování do fotografie. Díky za typ. P. Wehrenberg.

    OdpovědětVymazat