Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

pátek 24. listopadu 2017

Jak ukládáte vy své své výsledky bádání při pátrání po předcích?

Každý to dělá podle sebe a časem si vyvine svůj sytém ukládání a zapisování co vyzkoumal, já to dělám takto:

Blok používám jen v archívu, kde si dělám písemné poznámky. Jinak vše zapisuji do programu s rodokmenem nebo do dokumetů v PC. Sešity ukládám, pro případnou kontrolu co jsem si to poznamenal.
Rodinné dokumenty ukládám do krabic s popisem co je v krabici a pak v té krabici mám „papírové chlopně“ do kterých ukládám dokumenty k jednotlivým lidem – rodinám – událostem. Na každé chlopni je popis k, čemu nebo komu to je.
Rodinné fotografie, jsou buď ve starých nebo nových albumech, případně krabicích s popisem co tam je.
V počítači mám uloženy všechny fotografie tak, že jsou ve složkách / adresářích jednotlivých rodů, kde se to dále člení do rodin a dále do jednotlivců (u jednotlivců může být rodina a ta je zase dělena do jednotlivců).
Také složka s nafocenými získanými dokumenty, které dělím do dvou kategorií, první se vztahuje k jedinci a pak je dělím jako u fotografií rodiny, druhé dělení je podle obcí a obcí potom dle událostí nebo objektů.
Zvláště vedu přehled o získaných informacích z Lánových rejstříků, Stabilní katastr, Urbáře, ostatní dokumenty pak vedu jednotlivě u obcí, jak jsem již psal.
Zvlášť pak mám podklady po Knihu rodinné kroniky, jak jsem sem již dával a ke každé knize mám zvlášť složku s podklady.
Dále mám dvě složky s rozdělanými animacemi (filmem) rodinné kroniky abych s tím mohl pracovat i po delší době co se práci nevěnuji.

Mám již zpracováno pro dvě větve, ale je zveřejněna jen jedna a to starší kratší video a o trochu delší:

Zvlášť mám veškeré dokumenty, co jsem našel na webu k zpracování rodokmenu (nespoléhám na to, že to tam zítra bude)
Archivace veškeré korespondence ohledně rodokmenu.
Já vím je toho hodně a jak jsem zjistil celá záloha toho hlavního se mě nevejde na 100 GB v cloudu. Zálohu mam ztrojenou a nejdůležitější věci ještě vypaluji tak po ¼ roce na 4-5 DVD.
Důležité je vše zpracovávat průběžně a hned dělit nebo se časem v ničem nevyznáte.
Poznámka: Ještě samostatně vedu ve složkách podle matrik výstřižky z jednotlivých zápisů, co jsem si našel v těchto matrikách. Zde si dělám zápis touto formou:


MN, 1736-02-03, Hradil Veronica, Georgius a Catharina, Cejkovice, 5176-136P12

MN, 1856-11-24, Hradil Franz, Hradil Franz & Peczuch Anna, Čejkovice 255, 4525-189P3
MN – matrika narozených, MO – matrika, oddaných, MZ – matrika zesnulých, MI –matrika Index
Hradil Franz – narozené dítě
Hradil Franz & Peczuch Anna – rodiče
Čejkovice 255 – bydliště, pokud je číslo tak i číslo u sňatku obě čísla případně i obě obce
4256 – je číslo matriky
189 – číslo dvojstrany podle počítadla v programu prohlížeče
P – pravá strana dvojstrany, L - levá strana
3 – kolikátý zápis je to odshora na straně


Žádné komentáře:

Okomentovat