Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

pondělí 2. července 2018

Otázka co je lepší zda psát Rodinnou kroniku nebo sbírat shody na internetu, zejména na MyHeritege?

To je jen otázka názoru, Zda je to snaha o ulovení co největšího počtu shod (u kterých se mnohdy dá pochybovat, zda nepatří jen sběrateli dat z širokého okolí) nebo o to co jsme opravdu vypátrali o našich předcích, co se nám podařilo shromáždit za fakta. Více shod než je lidí v rozrodu a vývodu nenajdete (pokud nepočítám sběratele). Když zpracuji Rodinnou kroniku v celém rozrodu tak tam mám i ty vaše shody a řádně ověřené a můžu tam zapracovat i kontakty na tyto lidi např. v příloze. Takže nic není nemožné a v tom stromu se neprojeví propojení těch dokumentů co jsme našli o předcích tak jako když to celé popíšeme v Rodinné kronice, tam se to dá lépe formulovat a je hned vidět ten vztah. Ve stromu je to jen naštosovaná hromada dat a dokumentů a jejich význam se může díky tomu ztratit. Na to jsem došel po letech bádání, kdy jsem si uvědomil, že ne vše je schopen strom postihnout a v podstatě všechny vztahy co jsem tam zaznamenal, já chápu v podstatě jenom já. Právě včera jsem hledal jedno místo narození, příbuzné (třetí manželka mého přímého předka) a stále nemám jejich sňatek. Znám období, kdy by se měli vzít ta manžele orámované úmrtím druhé manželky a narozením prvního dítěte v tom třetím manželstvím. Prošel jsem spoustu možných míst a jejich matrik kde se mohli vzít za manžele a nic. Jak to vyjádříte ve stromu, jak tam napíše, proč není ten nebo onen zápis a co jste u dělali pro to aby jste ho našli? Já osobně to také dávám do rodinné kroniky. Kde popíši, co jsem hledal a nenašel s tím, kde bylo hledáno a by příští generace, pokud se rozhodne pátrat věděli, kde se již pátralo. Jak například ve stromu vysvětlím, proč v té době vymřela téměř celá rodina? Nijak jen se sledovatel dozví, že ta nebo ta osoba zemřela na choleru, ale pokud napíši v kronice, že cholera ve vesnici byla téměř dva roky a některé rodiny téměř vymřeli a v podstatě zůstal jen jeden dospělí a jedno dítě z rodiny (té mé) má to zcela jistě jinou vypovídající schopnost.

Například v mé rodině byli kováři a ve vesnici byl panský kovář a později si vesnice pořídila vlastního a v tom je podstatný rozdíl. V kronikách je napsáno, jak ten obecní kovář žil jaký měl složitý život a podobně. Jak toto dám do stromu, aby to bylo hned vidět a bylo to každému pozorovateli jasné, když strom sleduje? Já to vím, ale jak to z toho stromu pochopí ten člověk, co sleduje jen ten strom? Asi těžko. Je potřeba si uvědomit, že to vše co jsme si zapamatovali nikdo jiný tak neví a ze stromu se nedozví a vztahy jednotlivých dat napsaných u jednotlivců mu nedá celkový obraz.

Samozřejmě, každý máme na danou problematiku jiný náhled a řešíme ji po svém.

Žádné komentáře:

Okomentovat