Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

středa 1. února 2023

Co můžeme získat ze státních okresních archívů pro svůj výzkum genealogie

Já bych neřekl, na jakém tématu, ale kolik je člověk ochoten, ale hlavně schopen v archivu strávit. Lépe řečeno v jeho badatelově. Já osobně jsem chodil do SOkA Hodonín v úterý a čtvrtek pod dobu bezmála ¾ roku. Za to dobu jsem prošel dokumentaci mých obcí odkud pocházejí moji předkové. Vyhledal jsem tam v podstatě, co se dalo z dokumentace každé obce. Ovšem je rozdíl, co se pro danou obec dochovalo. Například pro Čejkovice toho bylo hodně a pro některé obce téměř nic.

 

Tady jsou některé dokumenty, co jsem si nafotil (částečně)

  • ·         Domobrana po ročnících (Čejkovice)
  • ·         Seznam dlužníků 1794 Čejkovice
  • ·         Seznam majitelů hovězího dobytka k roku 1889
  • ·         Seznam majitelů pozemku 2. pol. 19. stol. Čejkovice
  • ·         Seznam osob zařazených roku 1888 do vojenské povinnosti
  • ·         Seznam vydaných Domovských listů. Pracovních knížek a Čeledních knížek.
  • ·         Čejkovice školní kronika Čejkovice
  • ·         Školní matriky
  • ·         Urbář. Čejkovice 1622–1744. Část, protože je poškozena, (barva)
  • ·         Výpis pozemků Čejkovice
  • ·         Sčítací operáty (jen z mého rodokmenu, hlavně vývod)

 

Mnohdy jsem v podstatě jen fotil dokumenty, tak, že jsem procházel stohy dokumentů a jak jsem narazil na rodinu, tak jsem fotil.

Až doma jsem se snažil dokumenty doladit, vyříznout, a nakonec pořádně prostudovat. Po prostudování jsem dané dokumenty zařadil do svého systému v PC, a nakonec jsem dokumenty přiradil k jednotlivým lidem. A to zpracování trvalo další cca rok. Protože jsem nafotil cca 2.500 dokumentů, a to něco potrvá. S bleskem ty staré dokumenty fotit nejde, nehledě po celou dobu fotit s bleskem ve studovně by vás asi ostatní brzo vynesli v zubech ven.

Pak jsem ještě dále navštívil archiv a například jsem si přinesl záznam o evidenci motorových vozidel z období první republiky.

 Samozřejmě jsem si psal s několika dalšími SOkA a někde jsem i získal další dokumenty. Ale problém je tam v tom, že člověk ani mnohdy neví co tam hledat.

 Při návštěvách archivu jsem se také zajímal, zda tam někdo nepátrá v těch samých obcích jako já. A díky tomu jsem se dostal k několika nafoceným dokumentům od dalších návštěvníků, které mě přispěly do má sbírky pro obce, pro které jsem sháněl dokumenty.

 Již delší dobu (mohu se vymluvit na covid) se chystám na větší počet návštěv SOkA za účelem projít soudní spisy ohledně soudních rozhodnutí o pozůstalostním řízení. Toto by samozřejmě rozšířilo mé znalosti o rodinných poměrech.

 Tak toto bylo tak trochu o tom, jak jsem procházel archívy.

 Přeji vám hodně úspěchů v hledání v archívech.





Žádné komentáře:

Okomentovat